Παρασκευή 7 Απριλίου 2017

Ποιος και τι αξιολογεί;


Ποια κόλαση είναι καλύτερη;

Οπωσδήποτε είναι καλύτερα. Πώς θα καταφέρεις όμως να γίνεις βασιλιάς στην κόλαση; Υπηρέτης στον παράδεισο γίνεσαι όποτε θέλεις, βασιλιάς στην κόλαση πώς θα γίνεις; Ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος και οι επίδοξοι βασιλιάδες δεν παίζονται. Να φέρω ένα παράδειγμα. Γιατί εγκαταλείπουν οι Έλληνες, ειδικά τα νέα παιδιά, τη χώρα τους; Γιατί επιλέγουν το να γίνουν υπηρέτες σε άλλες χώρες και δεν προτιμούν την εγχώρια κόλαση; Δεν είναι δύσκολο το ερώτημα.
Για να επιβιώσεις στην εγχώρια κόλαση πρέπει να βρεις τον τρόπο να γίνεις βασιλιάς. Και γρήγορα διαπιστώνεις ότι αυτό είναι αδύνατο. Όλες οι βασιλικές θέσεις είναι πιασμένες από λαμόγια, πολιτικούς και κομματόσκυλα. Έτσι γίνεται πάντα σε κάθε κόλαση που σέβεται τον εαυτό της. Αντιλαμβανόμενος λοιπόν ότι δεν έχεις καμία τύχη, αναχωρείς για τον υποτιθέμενο παράδεισο, όπου σε περιμένει μια σίγουρη θέση στο υπηρετικό προσωπικό. Μια άλλη κόλαση, κάπως καλύτερη όμως απ' την εγχώρια, με την έννοια ότι εκεί επιβιώνεις.

Μια μικρή διόρθωση

Δεν νομίζω ότι ο Χριστός ενθάρρυνε την απάθεια. Δεν γίνεται να σε δέρνουν κι εσύ να κάθεσαι με τα χέρια σταυρωμένα. Δεν είναι ανθρώπινο, δεν είναι φυσιολογικό. Μάλλον για την εκδίκηση μίλαγε. Ήθελε να πει ότι δεν έχει νόημα η εκδίκηση, σε κατεβάζει στο επίπεδο του άλλου και δημιουργεί μεγαλύτερα προβλήματα απ' αυτά που υποτίθεται ότι λύνει. Αυτό έχει μια καθαρή λογική. Γι' αυτό και νομίζω ότι χρειάζεται μια μικρή διόρθωση στο κατά Ματθαίον. Για να λυθεί - άπαξ δια παντός - κάθε πιθανή παρεξήγηση.